کاربرد فنگ شویی در طراحی خانه(قسمت اول)

امروز قصد داریم در قسمت اول از کاربرد فنگ شویی در طراحی خانه صحبت کنیم. اگر این موضوع برای شما هم جذاب است در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با فنگ شویی آشنا شویم. ‎موضوع فنگ شویی در خانه از گذشته تا به امروز جزء کاربردی ‌ترین شیوه‌ها در طراحی بوده است و می‌تواند تأثیرات خوبی در خانه و روحیه ساکنین خانه بگذارد.

کاربرد فنگ شویی در طراحی خانه

فن فنگ شویی

فنگ شویی در معنای لغوی از دو کلمه به معنی باد و آب است. بطور ساده فنگ شویی به بررسی فنون ارتباطی میان اشیاء و انسان می‌پردازد، البته این یک تعریف بسیار ساده است و در واقع توضیح کامل درباره این موضوع در این بحث نمی‌گنجد. مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که بطور مفصل به تاریخچه و پیدایش آن پرداخته‌اند. ما در این مطلب سعی داریم از فن فنگ شویی بطور کاربردی صحبت کنیم.

  چیدمان در فنگ شویی,رنگ‌ها در فنگ شویی,نکات مبلمان در فنگ شویی

نکات کاربردی فنگ شویی در طراحی خانه

مبحث فنگ شویی بسیار گسترده و پیچیده می باشد. ما در این مطلب به چند نکته مهم از کاربرد فنگ شویی در طراحی خانه اشاره کنیم تا شما هم بتوانید از آن در خانه خود استفاده کنید.با ما همراه باشد.

رنگ‌ها در فنگ شویی

ما در مطالب گذشته به تأثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی و همچنین احساسات آدم‌ها اشاره کردیم که منشاء آن فنگ شویی است. رنگ‌ها در فنگ شویی بر اساس الگویی خاص انتخاب می‌شوند. بطور مثال اگر در اتاق خواب خود آرامش بیشتری بخواهید از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود که حس آرامش را در شما تحریک کند. اگر شما بخواهید شور و شوق بیشتری در اتاق خواب خود داشته باشید کافیست از چاشنی رنگ قرمز استفاده کنید. رنگ‌ها می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ذهن شما بگذارد تا بتوانید در هر جایی که هستید به تعادل برسید. قرمز، نارنجی، بنفش، صورتی، زرد، سبز، سفید، خاکستری، آبی، سیاه; هرکدام از این رنگ‌ها به تنهایی نماد عنصر مربوطه خود می‌باشند و جهت تقویت احساسی در شما استفاده می‌شود.

رنگ‌ها در فنگ شویی

فنگ شویی در طراحی فضاهای خانه

محل قرار گیری درب ورودی خانه، اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام در فنگ شویی اهمیت بالایی دارد. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید پیشنهاد ما خواندن کتاب فنگ شویی برای زندگی آپارتمان نوشته ریچارد وبستر است. در این کتاب به طور مفصل در مورد محل قرارگیری این فضا‌‌ها در فنگ شویی اشاره شده است. اگر زمان خواندن این کتاب را ندارید از یک طراح مسط به فنگ شویی بخواهید تا پلان منزلتان را طراحی کند. این موضوع نکات زیادی دارد به طور مثال هیچ گاه درب حمام نباید مقابل درب آشپزخانه باز شود. یا در مرکز خانه راه پله قرار داد.

این مطلب ادامه دارد. . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *