انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه یکی از موضوعات مهم در بازسازی منزل به شمار می‌آید.اگر می‌خواهید برای خانه خود رنگ جدید و مناسب شخصیت خود انتخاب کنید این مطلب به شما در انتخاب رنگ کمک می‌کند.

رنگ‌های دکوراسیون منزلتان به طور علمی بر خلق و خوی شما تأثیر می‌گذارد.این پدیده چه بخواهید و چه نخواهید برای شما اتفاق می‌افتد پس با علم به این موضوع رنگ دکوراسیون منزل خود را با اطلاعات کافی انتخاب کنید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه

استفاده از رنگ‌های ‌گرم و سرد در دکوراسیون خانه

رنگ‌های گرم به محیط اطراف ما حس سرزندگی،پویایی و حرکت می‌دهند و در مقابلش رنگ‌های سرد حس آرامش و سکون را تداعی می‌کنند. در استفاده از رنگها باید مطابق الگویی مهم عمل کرد به طور مثال رنگ‌های گرم در فضاهای کوچک کم نور و شلوغ ممکن است احساس خفگی ایجاد بکند و در مقابل رنگ‌های سرد در مکان های خیلی بزرگ احساس خالی بودن،ناتمام بودن را القا بکند.

انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه

یکی از ساده‌ترین الگوهای رنگ،الگوهای مکمل هستند که شامل رنگ اصلی و ترکیبی می‌باشد به طور مثال قرمز و سبز،آبی و نارنجی،زرد و بنفش بهترین ترکیب الگوهای مکمل هستند.این رنگ‌ها به دلیل کنتراست بالایی که دارند بهتر است در سطوح کوچکتر مثل مبل،لوستر یا کوسن برای جلب توجه یک المان استفاده بشوند.(در کلیپ زیر نمونه های تصویری بیشتری جهت درک بهتر مفاهیم گذاشته شده است پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه فایل تصویری را حتماً ببینید)

اگر به این رنگ‌ها علاقه دارید ولی بر این باور هستید که انتخاب این رنگها برای شما جسورانه‌ای است بهتر است رنگ اصلی را بطور خالص کمی مات کنید و در کنارش رنگ‌های مکمل را بطور تأکیدی استفاده کنید.سعی کنید برای انتخاب رنگ از متخصصان این زمینه مشاوره دریافت کنید و با تردید اقدام به انتخاب رنگ نکنید.انتخاب رنگ به شیوه نادرست ممکن است برای شما ناخوشایند باشد و مجبور باشید تا مدت‌ها آن را در خانه خود تحمل کنید.

اگر بعد از خواندن این مطلب برای انتخاب رنگ مورد علاقه دکوراسیون خانه خود را سوال داشتید در قسمت نظرات سوال و مشکل خود را عنوان کنید ما شما را راهنمایی می‌کنیم و بصورت هفتگی به سوالات شما پاسخ می دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب فوق را در کلیپ زیر از نظر زهرا رضازاده طراح معمار داخلی ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *