طراحی کـافـه و رسـتوران

قــــدم اول

تا به حال برای شما  پیش آمده که وارد کافه و یا رستورانی شوید و از فضای آن شگفت زده شده باشید؟ دلیل این اتفاق در طراحی فضای کافه و رستوران نهفته است. برای داشتن یک کافه و رستوران خاص موارد زیادی باید در طراحی آن لحاظ شود تا فضایی منحصر به فردی بوجود آید. در ادامه به بررسی مهمترین عواملی که باعث پیدایش این چنین فضایی می‌شود می‌پردازیم.

فرم درخواست طراحی

قدم اول در طراحی کافه و رستوران خاص

تا به حال برای شما  پیش آمده که وارد کافه و یا رستورانی شوید و از طراحی فضای آن شگفت زده شده باشید؟ دلیل این اتفاق در طراحی فضای کافه و رستوران نهفته است. برای داشتن یک مکان خاص موارد زیادی باید در طراحی آن لحاظ شود تا فضایی منحصر به فردی بوجود آید. در ادامه به بررسی مهمترین عواملی که باعث پیدایش این چنین فضایی می شود می پردازیم.

فرم درخواست طراحی

جادوی طراحی کافه و رستوران

طراحی کافه و رستوران
طراحی کافه و رستوران

به طور کلی اصلی‌ترین عامل که باعث ایجاد حس جذابیت در افراد پس از دیدن یک کافه و رستوران زیبا می‌شود، نحوه طراحی فضای داخلی کافه و رستوران است. طراحی کافه و رستوران توسط یک طراح حرفه ای را دست کم نگیرید. استفاده از المان های جذاب در فضای کافه یا رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است ولی آیا کپی کردن یک طرح زیبا در فضای داخلی یک رستوران و کافه می تواند آن را نسبت به بقیه مکان های مشابه متمایز کند ؟

این سوال به خوبی می‌تواند نقش یک طراح حرفه‌ای و جادوی آن را در خلق یک فضای جذاب و منحصر ‌به فرد مشخص کند. برای بدست آوردن یک فضای خاص باید طراحی مختص به آن فضا انجام شود تا تأثیر‌ گذاری مثبتی بر افراد داشته باشد.

فرم درخواست مشاوره
طراحی کافه و رستوران

آسایش مشتریان در کافه و رستوران

از جمله مواردی که در طراحی کافه و رستوران باید مدنظر قرار گیرد آسایش مشتریان در مکان می‌باشد. افرادی که به کافه و رستوران‌ها مراجعه می‌کنند طیف گسترده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند پس می‌بایست شرایط آسایش برای هر فرد مراجعه کننده‌ای در آن مکان فراهم باشد.

در نظر بگیرید فردی که دچار عارضه جسمی یا حرکتی باشد اگر به کافه و رستورانی مراجعه کند در صورت عدم امکان عبور و مرور با مشکلات جدی رو به رو می‌شود. این موضوع علاوه بر ایجاد حس نارضایتی در مشتریان، عواقب ناخوشایندی را برای مالک کسب کار به دنبال خواهد داشت. عوامل دیگر نظیر چیدمان میز و صندلی‌ها، سیستم تهویه فضا، نورپردازی، سرویس بهداشتی مناسب  و . . . در راحتی و آسایش مشتریان تأثیرگذار هستند.این موارد در موفقیت کسب کار نقش حیاتی دارند، پس با نگاهی به آینده کسب و کار خود راحت از این مسائل چشم پوشی نکنید.

طراحی کافه و رستوران
طراحی کافه و رستوران
طراحی کافه و رستوران

مدیریت زمان و هزینه

طبق تجربه اگر برای راه‌اندازی کافه و رستوران خود هزینه‌ها بصورت هدفمند در بخش های مورد نظر استفاده نشود با مشکلات متعددی رو به رو می شوید. اگر حین کار با مشکل مالی مواجه شوید علاوه بر تأخیر در روند اجرایی پروژه و پایان کار باعث تحمیل بار مالی به خود می‌شوید. این چنین ضرر و زیان‌ها در ملک‌هایی که بصورت اجاره ای می‌باشند حائز اهمیت و قابل توجه است. یا بطور مثال استفاده از متریال‌های گران قیمت در فضاهای غیر ضروری می‌تواند بودجه شما را به خطر بیاندازد.

هر یک روز از فضای تجاری کافه و رستوران چقدر می‌تواند برای شما از نظر مالی سودآور باشد؟

با مدیریت صحیح زمان و هزینه می‌توانید در مدت زمان منطقی کافه و رستوران خود را به سود دهی برسانید و با پیشگیری از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کنید. اگر شما قصد دارید یک مکان زیبا با طراحی خاص اجرا کنید، گروه ما با داشتن تجربه و مهارت در این زمینه می‌تواند به شما در کلیه مراحل از طراحی تا چیدمان یاری رساند.

دکوراسیون داخلی و معماری