چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم

چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم اگر خانه شما فضای کوچکی برای پذیرایی دارد این مطلب را تا انتها بخوانید تا با استفاده از این نکات بتوانید فضای بزرگتری بدست آورید.

7 نکته کلیدی برای اینکه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم

فاصله مبلمان پذیرایی

اگر در پذیرایی منزل خود از مبلمان استفاده می‌کنید سعی کنید مبلمان را از دیوارها فاصله بدهید. حتی اگر چند سانتیمتر برای مبلمان فاصله در نظر بگیرید حس بزرگتر بودن فضا را القا می‌کند.این تکنیک در حقیقت از خطای چشم انسان استفاده می‌کند و باعث افزایش در اندازه واقعی فضا می‌شود.همچنین این کار باعث بهبود گردش هوا در فضای پشت مبلمان نیز می‌شود.

چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم

وسایل شفاف در فضا

از وسایل و مبلمان شفاف استفاده بکنید. وسایل شفاف بخاطر عبور نور از خود باعث می‌شوند که شما سقف و یا کف بیشتری را ببینید و در حقیقت ذهن شما را وادار می‌کند تا فضایی را که مبلمان،میز اشغال کرده است را نبینید.

چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم

مبلمان پایه دار

استفاده از مبلمان پایه دار به جای مبلمان دامنی.مبلمان پایه دار در فضای کوچک چند مزیت برای شما دارد بطور مثال سهولت در تمیز کاری فضا به دلیل دسترسی به زیر مبل.مزیت دیگر بازهم باعث دیده شدن بیشتر کف فضا می‌شود که در مورد قبل توضیح دادیم.

مبلمان پایه دار پذیرایی

فرش کوچک در پذیرایی

برای جدا کردن فضاها از یکدیگر از فرش کوچک استفاده کنید یعنی اگر شما برای فضای پذیرایی منزل خود از یک فرش استفاده می‌کنید سعی کنید آن را به دو فرش کوچکتر تغییر دهید.

رنگ روشن فضا

سعی کنید از رنگ های روشن در فضای پذیرایی استفاده کنید.رنگهای تیره در فضاهای کوچک باعث کوچکتر دیده شدن آن فضا می‌شود.

پرده های با رنگ روشن

از پرده های با رنگ روشن استفاده کنید.شما با اینکار عمق دید فضا را بیشتر می‌کنید و از دلگیر شدن فضا جلوگیری می‌کنید.استفاده از پرده های با رنگ تیره باعث از بین رفتن این ویژگی‌ها می‌شود.

سایز مبلمان پذیرایی

سایز مبلمان در فضای پذیرایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.سعی کنید قبل از خرید مبلمان برای پذیرایی اندازه آنها را در خانه توسط نوار چسب شبیه سازی کنید سپس در صورت مساعد بودن اندازه ها اقدام به خرید آنها کنید.

بطور کلی در خانه های کوچک اگر شما در چیدمان منزل تلاش کنید که فضای کمتری از کفپوش،پارکت یا سرامیک اشغال شود به بزرگتر دیده شدن فضا و همچنین مدرن بودن فضا کمک بسزایی می‌کند. اگر این مطلب با عنوان چگونه فضای پذیرایی بزرگتری داشته باشیم برای شما مفید بود لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در زیر برای ما بنویسید.ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب فوق را در کلیپ زیر از نظر زهرا رضازاده طراح معمار داخلی ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *