10 نکته از موارد ضروری در چیدمان پذیرایی و نشیمن خانه

پذیرایی و اتاق نشیمن در خانه جزو مکان های مهم و حساس می‌باشد دلیل این امر اینکه که ساکنان خانه بیشترین استفاده را در اوقات استراحت از آن می‌کنند، پس در طراحی پذیرایی و نشیمن خانه باید تمام دقت و مهارت بکار گرفته شود تا در زمان استفاده از آن بهترین شرایط آسایش فراهم باشد .امروز می خواهیم به بررسی مهمترین عوامل موثر در طراحی پذیرایی و نشیمن خانه بپردازیم با ما همراه باشید.

پذیرایی و نشیمن خانه,چیدمان پذیرایی,طراحی فضای نشیمن

ضرورت گیاهان در پذیرایی و نشیمن منزل

برای ایجاد حس زندگی و طراوت در خانه گیاهان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.علاوه بر زیبایی و تاثیرات زیست محیطی گیاهان باعث شکست صوت و در نتیجه کاهش سر و صدا در خانه می‌شوند. اشکال مختلف گلدان‌ها می‌توانند به خوبی در افزایش زیبایی منزل شما کمک کنند.

پذیرایی و نشیمن خانه,گیاهان پذیرایی

فرش راحت در چیدمان نشیمن خانه

قدم زدن بر روی فرش می‌تواند حس راحتی و آسایش را به شما منتقل کند این نتیجه در صورتی بوجود می‌آید که شما آن را به شکل مناسبی انتخاب کنید.نرمی،رنگ و طرح فرش پذیرایی و نشیمن خانه در آسایش شما موثر است.برای انتخاب صحیح فرش شما باید به سبک معماری و نوع مبلمان دقت کنید و متناسب با آن اقدام به خرید فرش مورد نیاز خود بکنید.به طور مثال طرح های با نقش نگار شلوغ و ریز مناسب فضاهای کوچک نیستند و باعث شلوغی و کوچکتر دیده شدن فضا می شوند. برای اطلاعت بیشتر جهت انتخاب فرش کلیپ زیر را ببینید.

پذیرایی و نشیمن خانه,فرش پذیرایی و نشیمن

نقش میز قهوه

میز قهوه برای قرار دادن لوازم ضروری مثل فنجان قهوه یا چای، مجله و . . . بسیار کاربردی می‌باشد. علاوه بر نوع رنگ میز،فرم و ترکیب چند میز می تواند به فضا حس متفاوتی بدهد.

پذیرایی و نشیمن خانه,میز قهوه

یک وسیله شخصی

قرار دادن یک وسیله شخصی در قسمتی از نشیمن می‌تواند اتاق را شخصی و معنادار بکند.این وسیله توسط شما انتخاب می‌شود و می‌تواند به طور مثال یک المان از هنر شما یا از وسایل مورد علاقه‌‌تون یا حتی وسیله ای باشد که شما آن را از سفر خاطر انگیزی که تهیه کردید باشد. این یک انتخاب شخصی است.

پرده‌ها در چیدمان پذیرایی

پرده‌ها به فضا شخصیت می‌دهند سعی کنید پرده‌ها را بلند انتخاب کنید این کار باعث بلند دیده شدن پنجره‌ها می‌شود.همچنین در انتخاب رنگ باید نهایت دقت را انجام دهید و متناسب با سبک معماری فضا اقدام به انتخاب رنگ پرده نمایید.

پذیرایی و نشیمن خانه,پرده پذیرایی

استفاده از بالش و کوسن

بالش و کوسن در فضای پذیرایی و نشیمن خانه دو کار مهم برای ما انجام می‌دهند. 1 شرایط آسایش و راحتی را برای ما فراهم می‌کند، 2 فرصتی برای ما بوجود می‌آورند تا بتوانیم الگوها و رنگ های متفاوتی را به فضا اضافه کنیم. بالش و کوسن‌ها هم می‌توانند متناسب با سبک معماری انتخاب شوند پس در انتخاب آنها دقت و تأمل کنید تا بتونید فضای نشیمن و پذیرایی رو زیبا چیدمان کنید. جهت اطلاعات بیشتر کلیپ زیر را حتماً ببینید.

پذیرایی و نشیمن خانه,بالش و کوسن

تأثیر شمع‌ها در فضای نشیمن

شمع‌ها نماد صلح،آزادی و عشق هستند همانطور که اجداد ما مجذوب نور آتش می‌شدند ماهم مجذوب نور شمع می‌شویم. از طریق حواس پنج گانه می‌توانیم زندگی خودمان را بهبود دهیم پس از استفاده شمع‌های معطر مانند اسطو‌خودوس ،بابونه و وانیل تردید نکنید.

پذیرایی و نشیمن خانه,شمع معطر

شال مبل در پذیرایی و نشیمن

شال مبل در فضای نشیمن و پذیرایی باعث جذابیت بیشتر مبلمان فضا می‌شوند.و مانند بقیه موارد مذکور می‌بایست مطابق با سبک معماری، نوع و رنگ مبلمان انتخاب شود.

پذیرایی و نشیمن خانه,شال مبل

آینه‌ها

نقش آینه‌ها در فضا بسیار چشمگیر است.و در فضای های کوچک می‌تواند باعث بزرگتر دیده شدن فضا نسبت به اندازه واقعی بشوند. آینه‌ها را می‌توان بصورت ایستاده یا بر روی دیوار قرار داد.اگر پنجره‌ای در فضا دارید سعی کنید آینه‌ها در مجاورت آن قرار دهید با این کار علاوه بر ایجاد زیبایی باعث روشن تر شدن فضا می‌شوید.

پذیرایی و نشیمن خانه,آینه‌ها

گلدان‌ها

استفاده از گلدان های شیشه‌ای در سبک های معاصر و می‌نیمال بسیار مرسوم هستند.همچنین گلدان‌های فلزی، روستایی،بافت متفاوت می‌تواند به کامل‌تر شدن یک فضای ایده‌آل کمک کنند.

پذیرایی و نشیمن خانه

 

پیشنهاد می‌کنیم مطالب فوق را در کلیپ زیر از نظر زهرا رضازاده طراح معمار داخلی ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *