امروز در مجله آیوت می‌خواهیم به بررسی نکات معماری در خرید زمین بپردازیم.

اگر قصد خرید ملک یا زمین را دارید این اطلاعات می‌تواند احتمال ضرر و زیان شما را کاهش دهد. با ما برای چند دقیقه همراه شوید تا این نکات را مرور کنیم.

نکات معماری در خرید زمین

اهمیت نکات معماری در خرید زمین

شتاب زده عمل نکنید.موضوع خرید ملک از اهمیت بالایی دارد به این معنا که در عین سادگی می‌تواند شما را با مشکلات جدی رو به رو کند. بهترین و مطمئن‌ترین روش برای خرید زمین یا ملک کسب اطلاعات لازم برای انجام این عملیات مهم است. اصول معماری برای خرید زمین چه مزایایی دارد؟ اگر قصد شما از خرید زمین احداث بنا برای زندگی است بدون شک رعایت اصول معماری در کیفیت زندگی شما تأثیرگذار خواهد بود.

این نکات حاصل تجربیات بهترین معماران جهان است که توانسته‌اند بناهای ارزشمندی در تاریخ معماری جهان به ثبت برسانند.

نکات معماری در خرید زمین

نکات مهم در خرید

برای خرید هر زمین و یا ملک موارد زیر جزو مهمترین نکات برای انجام این کار می‌باشد.

  • بررسی وضع موجود (مجاورت ها)
  • راه‌های دسترسی (معابر)
  • بررسی اقلیمی
  • تحلیل هندسی منطقه و زمین
  • بررسی دید و منظر

بررسی وضع مجاورت ها

در ابتدا برای خرید زمین و یا ملک مورد نظر بافت معماری منطقه،وضعیت ساختمان های اطراف را به خوبی بررسی کنید. از نظر اجتماعی و سطح فرهنگی منطقه را بررسی کنید. داشتن این اطلاعات کمک زیادی در تصمیم گیری برای خرید به شما می‌کند.

راه‌های دسترسی در خرید زمین

کلیه راه‌های ارتباطی به ملک مورد نظر را به خوبی بررسی کنید.تمامی حالت های ممکن از نظر تردد با خودرو و پیاده را در نظر بگیرید.اگر معابر در حال احداث می‌باشد سعی کنید با در نظر گرفتن مسیر فرضی آن را پیش بینی کنید. با نگاه کردن عکس های هوایی توسط نرم افزار های موجود در تلفن‌های همراه می‌توانید زاویه دید مناسبی برای این کار پیدا کنید.

نکات معماری در خرید زمین

بررسی اقلیمی

بررسی اقلیمی شامل مواردی به شرح ذیل می‌باشد.با در نظر گرفتن این موارد شما می‌توانید مانند یک کارشناس ملک مورد نظر را بررسی کنید. هر یک از موارد زیر به تنهایی می‌تواند در نقشه ساختمان شما تاثیر بگذارد پس آنها را دست کم نگیرید.

  • بررسی میزان دما سالیانه
  • بررسی نور و زاویه تابش خورشید
  • جهت جغرافیایی و شیب زمین
  • میزان بارش سالیانه
  • جهت وزش باد

تحلیل هندسی منطقه و زمین

شکل هندسی زمین جزو موارد مهم به شمار می‌آید. اطلاعات دقیق این مورد در سند زمین ذکر شده است. با شبیه سازی آن سعی کنید تجسمی از موقعیت ساختمان و فضای سبز در ذهن خود ایجاد کنید.شما با این کار مانند یک معمار با تجربه عمل می‌کنید.

بررسی دید و منظر

دید و منظر شامل بررسی مناظر اطراف زمین متناسب با جهت ساختمان و موقعیت پنجره‌ها به شما در داشتن یک منظره زیبا پس از ساخت ساختمان کمک می‌کند.یک منظره زیبا می‌تواند بعنوان یک جاذبه برای آن زمین باشد و لذت داشتن آن برای مدت طولانی نصیب شما شود.

کلیه موارد فوق جزو مهمترین نکات معماری در خرید زمین می‌باشد.اگر مهارت و یا زمان لازم برای بدست آوردن این نکات را ندارید سعی کنید با مشاوره گرفتن از کارشناسان این اطلاعات را بدست آورید.

فرم درخواست مشاوره

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.سوالات و نظرات خود را در زیر برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *