انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه

هدف شما از انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه چیست؟ اگر به این سبک از دکوراسیون خانه علاقه‌مند هستید و اطلاع کافی از آن ندارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را کامل مطالعه کنید.

سبک کلاسیک در معماری داخلی پرطرفدار،اصیل، خاص، اشرافی و چشم نواز می‌باشد. افرادی که به این نوع سبک علاقه‌مند هستند معمولاً روحیات منحصر به فردی دارند. به طور تجربی این افراد که منظم،دقیق و اهل برنامه ریزی برای آینده هستند بیشتر این نوع سبک معماری داخلی را برای خانه خود انتخاب می‌کنند.

انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه

برای دیدن پروژه‌ها کلیک کنید

ویژگیهای انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون خانه

از مهمترین ویژگی های که در این نوع معماری دیده می‌شود می‌توان به :

  • پایداری در سبک معماری (این سبک پیوسته در مد جهانی قرار دارد)
  • تداعی گر فضایی گرم و اشرافی
  • برپایه تقارن و علم ریاضی(در گذشته یونانی‌ها بر این عقیده بودند که از طریق علم ریاضیات می‌شود به کمال رسید)
  • تعادل بصری
  • استفاده از سنگ های طبیعی
  • استفاده از لوازم چوبی
  • نظم در دکوراسیون داخلی

رنگ بندی دکوراسیون سبک کلاسیک

رنگ بندی در انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون

رنگ بندی مورد استفاده در سبک کلاسیک بیشتر از نوع روشن و آرام بخش می باشد. بطور کلی رنگ های خنثی باعث افزایش زیبایی در این نو سبک می‌شود. رنگ‌هایی که بیشتر استفاده می‌شود نظیر سورمه‌ای،سبز روشن،کرم،زیتونی و ..می باشد. مهمترین رنگ این سبک معماری رنگ طلایی و نقره ای می‌باشد که توجه هر کسی را می‌تواند به خوبی جلب کند.این مورد هم مد نظر قرار دهید که در این سبک به هیچ عنوان از رنگ‌های تند و زننده استفاده نکنید.

مبلمان در سبک کلاسیک

مبل‌های قابل استفاده در سبک کلاسیک به راحتی قابل تشخیص می‌باشد. در بازار مبلمان آنتیک سلطنتی برای این سبک معماری پیشنهاد می‌شود که دارای تنوع بسیاری نیز است. هنگام خرید مبل و یا پارچه مبل حتماً دقت لازم انجام شود. پارچه های ابریشمی بسیار مطلوب هستند. در این مبل‌ها از رنگ‌های که در بالا اشاره شد استفاده می‌شود. برای انتخاب مبل سبک کلاسیک لزوماً نباید از طرح های شلوغ و پرکار استفاده شود. می‌توان از مبل‌هایی که دارای انحنا و با زاویه کم و با خطوط صاف نیز هستند را در سبک کلاسیک انتخاب کرد.

تزئینات در انتخاب سبک کلاسیک در دکوراسیون

اشیاء قیمتی و آنتیک برای تزیین خانه با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استفاده از این گونه تزئینات باید تعادل بصری حفظ شود و از بی نظمی در چیدمان وسایل جلوگیری شود. استفاده از گچبری و یا لوازم چوبی پیشنهاد می‌شود. تابلو های قدیمی ،لوازم از جنس برنز و یا سنگ مرمر هم در چیدمان قابل استفاده است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

فرم درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *