اگر در بازسازی منزل به نکات هوشمندانه خرید کفپوش و پارکت توجه نکنیم چه اتفافی می‌افتد؟با این کار علاوه بر از دست رفتن سرمایه،مجبور هستید تا مدتها آن را تحمل کنید.

اگر این موضوع ذهن شما را درگیر کرده در این مقاله ما نکات هوشمندانه خرید کفپوش و پارکت خانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.با ما همراه باشید.

نکات هوشمندانه خرید کفپوش و پارکت

سبک دکوراسیون در خرید کفپوش و پارکت

در زمان خرید کفپوش و پارکت ابتدا به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید چرا که در هر سبکی رنگ و بافت کفپوش خانه اهمیت ویژه ای دارد.علاوه بر زیبایی باید به نکاتی مانند کیفیت،دوام،طرح روز و قیمت آن توجه کنید و سعی کنید مقایسه ای بین مدل‌ها و برند های مختلف انجام دهید.حتماً بصورت حضوری اقدام به خریدن پارکت کنید و از طریق اینترنت و بصورت انتخاب از تصاویر کاتالوگ این کار را انجام ندهید.

نور فضای کفپوش و پارکت خانه

نور طبیعی و مصنوعی فضای خانه شما در خرید کفپوش و پارکت اهمیت دارد. سعی کنید همیشه قبل از تأیید نهائی خرید کفپوش از نمونه آن تهیه و  در ساعات مختلف روز با نور فضای خانه بررسی کنید تا از کاملاً از هماهنگی آن با مبلمان و دیگر وسایل مطمئن شوید.

نکات هوشمندانه خرید کفپوش و پارکت

معرفی 3 نوع کفپوش و پارکت پر مصرف

  1. کفپوش و پارکت چوبی:در ساخت این نوع از کفپوش‌ها از چوب درختانی مانند درخت گردو،درخت راش و درخت بلوط استفاده شده که چوب بلوط از کیفیت بالایی برخوردار است و البته از نظر قیمت هم در درجه بالاتری نسبت به بقیه قرار دارند. از معایب این مدل می‌شود به آسیب پذیری در مقابل حشرات و رطوبت و همچنین قابل اشتعال بودن آنها اشاره کرد. ویژگی بارز این مدل کفپوش‌ها زیبایی منحصر به فرد آنها است.
  2. کفپوش و پارکت لمینت: در ساخت این مدل کفپوش‌ها از الیاف چوبی و MDF استفاده شده و از نظر ظاهری شبیه به کفپوش‌های چوبی می‌باشند.از نظر قیمت هم بسیار مناسب‌تر از پارکت چوبی می‌باشد و نباید در فضاهای مرطوب استفاده شوند و مناسب کسانی است که از حیوان خانگی نگهداری می‌کنند دلیل این ویژگی هم مقاومت در برابر خش و تعمیر آسان می‌باشد.
  3. کفپوش PVC یا وینیل: در ساخت این کفپوش‌ها از ماده PVC استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و اتلاف گرما مخصوصاً در زمستان دارند.قیمت این مدل به نسبت بقیه ارزان تر می‌باشد و از معایب آن می‌توان به شیمیایی بودن مواد استفاده شده در آن و در مواردی ممکنه باعث تشدید بیماری های تنفسی شود اشاره کرد. در آخر این را هم اضافه کنیم اگر دوستدار طبیعت هستید در انتخاب این مدل دقت کنید چون مواد بکار رفته در آن تجدید ناپذیر هستند.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب فوق را در کلیپ زیر از نظر زهرا رضازاده طراح معمار داخلی ببینید

۱ دیدگاه برای “نکات هوشمندانه خرید کفپوش و پارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *