طراحی اتاق لباس در خانه

امروز در مجله آیوت می‌خواهیم در مورد طراحی اتاق لباس در خانه با شما صحبت کنیم. اگر شما هم به اتاق لباس در دکوراسیون خانه علاقه دارید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر شما جزو افرادی هستید که به خرید لباس و تنوع آن علاقه دارید و برای نظم دادن به همه لباس های خود مشکل دارید بهترین راه داشتن یک اتاق کمد مخصوص لباس است. اتاق لباس به گونه ای طراحی می‌شود که تمام نیاز شما در نگهداری لباس برآورده کند.

طراحی اتاق لباس در خانه

اهمیت طراحی اتاق لباس در خانه

به طور کلی طراحی اتاق لباس برای هر خانه‌ای متفاوت است. سبک معماری،فضا،لوازم و اکسسوری و سلیقه افراد در طراحی تاثیر گذار هستند. اهمیت طراحی اتاق لباس در کارایی و استفاده از آن نقش مهمی دارد. به طور مثال اگر فضای در نظر گرفته شده متناسب با نیاز و لوازم شما طراحی نشود به احتمال زیاد با مشکل جدی روبه رو خواهید شد. این اتاق یک فضای لوکس است و برای ساکنین خانه امکانات رفاهی مطلوبی را فراهم می‌کند.

طراحی اتاق لباس در خانه

نکات مهم طراحی اتاق لباس در خانه

اگر شما می‌خواهید طبق یک عکس و یا یک مدل خاص اینترنتی در خانه اتاق لباس ایجاد کنید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • ابعاد فضا
  • تقسیم بندی فضا مطابق لوازم شخصی( کشوی ساعت،کفش،لباس و …)
  • تعیین جنس (MDF، چوب روکش دار،شیشه)
  • آینه کاری
  • نورپردازی
  • سبک معماری

ابعاد فضا در طراحی اتاق لباس در خانه

مقدار فضایی که شما برای این منظور در نظر گرفته‌اید مهم است.دسترسی و موقعیت آن در طراحی باید به درستی انجام شود که تمام نیاز شما را در گنجاندن لباس،کفش و… برآورده کند.پس در انتخاب فضا برای اتاق کمد و دقت کنید.

تقسیم بندی فضای کمد‌ها

برای هر یک از وسایل خود در اتاق کمد فضای مشخصی را پیش بینی کنید.تهیه یک لیست کامل از وسایلی که قرار است در فضای اتاق کمد قرار بگیرد می‌تواند به شما کمک کند.

طراحی اتاق لباس در خانه

تعیین جنس در طراحی اتاق کمد

اتاق لباس هزینه قابل توجهی برای اجرا دارد. اجرای کمدها با چوب به همراه نورپردازی و تزئینات داخلی در هزینه تمام شده آن موثر است. در ابتدا متریال ساخت اتاق لباس را مشخص کنید تا بتوانید هوشمندانه هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

آینه در اتاق لباس

آینه جز موارد واجب برای اتاق کمد است. برای آن فضای مشخصی در نظر بگیرید. می‌توان به آینه میز و نیمکت را برای راحتی بیشتر اضافه کنید تا هنگامی که از اتاق کمد استفاده می‌کنید امکان نشستن وجود داشته باشد.

نورپردازی اتاق لباس

در نورپردازی فضای اتاق کمد باید تمامی تقسیمات کمد به خوبی مشخص و روشن باشد. از نورهای متعادل استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نورپردازی اتاق لباس

سبک معماری اتاق لباس

اتاق لباس را مطابق سبک معماری خانه طراحی کنید تا با بقیه فضاهای منزل متناسب باشد.لوازم تزئینی و جانبی که در اتاق کمد قرار می‌دهید می‌تواند به سبک معماری شما کمک کند.

سخن آخر

معماری خانه آیوت با سالها تجربه و مهارت و با بکار گیری اکیپ های اجرایی حرفه ای می‌تواند در تمام مراحل ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی از طراحی تا چیدمان منزل همراه شما عزیزان باشد.

فرم درخواست مشاوره

این مطلب در اینجا به پایان رسید امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات و نظرات خود را در زیر برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *