نورپردازی نمای ساختمان

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای خانه در واقع باعث افزایش جذابیت و زیبایی ساختمان در شب می‌شود. این نکته هم برای افرادی که ساختمان را می‌سازند اهمیت دارد و هم افرادی که فصد خرید آن را دارند حائز اهمیت است. نورپردازی نما می‌تواند شکل، فرم و بافت یک ساختمان را در شب به خوبی در معرض دید همگان تقویت کند.

نورپردازی نمای ساختمان

اصول نورپردازی نمای ساختمان

تمامی عملیاتی که در ساختمان انجام می‌گیرد اگر طبق اصول و استاندارد اجرا نشود باعث پیدایش عواقب ناخوشایندی در ساختمان می‌شود. برای داشتن یک نورپردازی موفق در یک ساختمان رعایت اصول آن مهمترین هدف باشد این موارد شامل :

  • طراحی نقاط نورپردازی با نرم افزار مطابق حجم ساختمان
  • رنگ و شدت نور در نما
  • تناسب بین نورها
  • تقویت نقاط بارز نما
  • اجرای صحیح ادوات نورپردازی

طراحی نقاط نورپردازی ساختمان

برای رسیدن به یک نمای زیبا در اولین قدم طراحی نما توسط نرم افزار می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. شبیه سازی نورپردازی نما در ساعات مختلف به کمک نرم افزار تجسم مناسبی را برای مجری های آن فراهم می‌کند. علاوه شبیه سازی می‌توان به کمک طراحی در هزینه های نورپردازی صرفه جویی کرد.یادتان نرود طراحی هزینه نیست سرمایه گذاری است.

نورپردازی نمای ساختمان

رنگ و شدت نور در نما

بعد از طراحی نما نوبت به انتخاب متریال جهت استفاده در نورپردازی می‌رسد. تنوع جنس و نوع تجهیزات نورپردازی بسیار زیاد است. برای یک انتخاب بی نقص باید در مورد تجهیزات و کارایی آنها اطلاعات کافی داشت.اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهترین پیشنهاد مشاوره گرفتن از یک گروه متخصص است.در صورت عدم رعایت این مسئله علاوه بر هزینه های دوباره کاری کیفیت کار دچار مشکل می‌شود.

تناسب بین نورها

قوانین فیزیک و معماری در این زمینه نقش اصلی را ایفا می‌کند. عدم رعایت تناسب در نورپردازی نما باعث یکنواختی و کاهش جذابیت می‌شود. حفظ تعادل در استفاده از نور و رنگ بسیار مهم است.

نورپردازی نمای ساختمان

اجرای صحیح ادوات نورپردازی

مهمترین بخش اجرای نورپردازی انجام صحیح ادوات نورپردازی در نما می‌باشد. در حقیقت این قسمت ارتباط مستقیم با نیروهای اجرایی و نظارت بر کار دارد.نکات زیر را در دستور قرار دهید.

  • مصرف بهینه انرژی
  • اجرای دستورالعمل های حفاظتی
  • تست فیزیکی تجهیزات نورپردازی
  • نظارت بر اجرای صحیح زاویه‌ها

ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. سوالات و نظرات خود را در زیر برای ما بنویسید

فرم درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *